Jak zacząć zarabiać w afiliacji? Prosty przewodnik
Jednym ze sposobów na zarabianie w internecie jest afiliacja. Jak zacząć i zostać afiliantem z pasywnym źródłem dochodu? Rosnąca popularność programów partnerskich i możliwość zarabiania na promowaniu produktów i usług kształtuje nowe źródło zarobków online. Dowiedz się, jakie są możliwości w marketingu afiliacyjnym dla początkujących.
Martyna Anniuk
Affiliate Manager
Data publikacji: 09.08.2024
7 min. czytania
Zarabianie w internecie nie musi wymagać sprzedaży produktów i usług na własną rękę. Możesz czerpać korzyści z afiliacji. Z artykułu dowiesz się, że:
- Afiliacja to sposób na zarabianie w internecie na promowaniu produktów i usług partnerów.
- Początkujący afiliant powinien wybrać niszę rynkową i zarejestrować się w wybranym programie afiliacyjnym.
- Zaangażowanie, dobra strategia, monitorowanie wyników to przepis na sukces w afiliacji.
Zacznij zarabiać już teraz.
Dołącz do programu.
Co to jest afiliacja?
Afiliacja to model współpracy i sposób na zarabianie w internecie, który polega na tym, że jedna strona jako afiliant promuje dany produkt lub usługę drugiej strony, afiliowanej, otrzymując w zamian określoną prowizję.
Jak działa afiliacja w praktyce? Najłatwiej Ci będzie to zrozumieć na praktycznym przykładzie. Możesz mieć blog finansowy i promować na nim pożyczkę firmy X w ramach nawiązanej współpracy afiliacyjnej otrzymać prowizję. Będzie tak, gdy osoba trzecia zaciągnie zobowiązanie, przejdzie na stronę pożyczkodawcy z linka afiliacyjnego lub wypełni formularz informacyjny na wskazanej stronie.
Jako afiliant możesz wykorzystywać różne kanały marketingowe, by skutecznie polecać produkty i usługi strony afiliowanej. Twoja prowizja ostatecznie uzależniona jest od skuteczności i konkretnych działań, jakie podejmie użytkownik.
Z terminem afiliacji ściśle związane jest pojęcie marketingu afiliacyjnego. Da się go opisać w podobny sposób – marketing afiliacyjny jest działaniem polegającym na promocji produktów lub usług innych firm z wykorzystaniem udostępnionych przez stronę afiliowaną odnośników afiliacyjnych. Link ten jest specjalnym odsyłaczem przypisanym do partnera. Dzięki niemu promowana firma śledzi, ile sprzedaży zostało zrealizowanych dzięki Twojemu zaangażowaniu w marketing afiliacyjny.
Jak zacząć przygodę z afiliacją? Krok po kroku
Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z afiliacją, wybierz branżę, w której chcesz działać, znajdź partnerów w programach afiliacyjnych i realnie rozpocznij promocję ich produktów i usług. Sprawdź, jak to zrobić krok po kroku.
Szczegółowy plan działania dla początkujących afiliantów
Wykonaj dla siebie szczegółowy plan działania, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z afiliacją. Musisz wiedzieć:
- Jaka nisza (branża) będzie dla Ciebie odpowiednia?
- Jakie produkty i usługi możesz promować?
- Jak znaleźć odpowiedni program afiliacyjny i zarejestrować się w nim?
Wybór niszy do działania i produktów do promocji powinien być podyktowany specyfiką Twojej działalności w sieci. Chodzi tutaj o tematykę bloga czy strony internetowej, profil działalności w mediach społecznościowych i zainteresowania.
Znajdź niszę, w której będziesz działać swobodnie. To branża, w której możesz i chcesz promować produkty i usługi swoich partnerów. Im będzie ona węższa, tym stosunkowo łatwiej będzie Ci znaleźć odpowiedni program afiliacyjny.
Ważne jest, by w danej niszy występowali zaangażowani, zainteresowani produktami czy usługami potencjalni klienci. Im większe będzie ich zainteresowanie, tym większe masz szanse na szybsze generowanie sprzedaży i wypracowanie zysków.
Jak zarejestrować się w programie afiliacyjnym?
Rejestracja w programie afiliacyjnym wymaga wejścia na stronę odpowiedniej platformy i założenia konta afilianta (użytkownika). Rejestracja najczęściej odbywa się z wykorzystaniem formularza elektronicznego, w którym podajesz pożądane informacje, m.in. swoje dane osobowe i teleadresowe. Po rejestracji najczęściej musisz jeszcze aktywować konto i możesz zacząć działać.
Uwaga! Zanim zarejestrujesz się w danym programie afiliacyjnym, dokładnie sprawdź warunki umowy i samego programu partnerskiego. Zwróć uwagę m.in. na:
- rodzaje linków afiliacyjnych,
- wysokość prowizji,
- jakie są wymagania dotyczące minimalnej kwoty sprzedaży,
- jakie produkty i usługi oferuje program,
- jaki jest model rozliczenia za działalność w programie.
Jakie są najlepsze programy afiliacyjne dla początkujących?
Wśród najlepszych programów afiliacyjnych dla początkujących, mogę wymienić:
- LeadStar – program afiliacyjny oferujący szeroki wybór kampanii. Oferuje szybkie wypłaty – są możliwe już od 1 zł na konto bankowe lub w formie kart podarunkowych. Nie ma limitu liczby wypłat, a wydawca może zlecić ją przelewem zwykłym lub ekspresowym. Atutem programu dla początkujących są: dostęp do profesjonalnego bloga z poradami dla wydawców czy też różnorodność narzędzi promocyjnych. Panel wydawcy dostępny jest również w wersji dla rozpoczynających przygodę.
- Money2Money – program afiliacyjny niewymagający od Ciebie inwestycji. Powstał w 2003 roku i polega na polecaniu produktów finansowych.
- Bluepartner.pl – autorski system afiliacyjny znanej grupy Blue Media SA, który funkcjonuje w Polsce od 2016 roku. Program partnerski specjalizuje się w obsłudze transakcji elektronicznych.
- Ebrokerpartner.pl – internetowy program afiliacyjny z bogatym wyborem kampanii (ponad 200 w różnych branżach) i modeli rozliczeń. Początkujący mają ułatwiony dostęp, ponieważ uproszczony został proces rejestracji – wymagane jest tylko potwierdzenie linku aktywacyjnego. Wynagrodzenie dla wydawcy wypłacane jest już od 1 zł.
- Solutions4Ad – działająca od 2014 roku sieć początkowo związana była z branżą finansów i ubezpieczeń, ale dziś oferuje około 100 różnych programów partnerskich z kategorii: finanse, ubezpieczenia i gry.
- AWIN (Zanox) – sieć z wieloma programami z wielu kategorii, która opiera się na współpracy reklamodawców z twórcami treści internetowych. Oferuje Ci przydatne narzędzia. Działa na rynku od kilkunastu lat. Jest liderem wielokanałowego handlu opartego na wydajności. Oferuje około 200 kampanii związanych z 4 branżami: finanse i ubezpieczenia, handel detaliczny i zakupy, podróże oraz telekomunikacja i usługi.
To tylko przykłady licznych programów afiliacyjnych, w których możesz się zarejestrować i rozwijać. Przeglądaj ofertę sieci partnerskich i szukaj odnoszących się do Twojej branży. Pomóc może Ci przeglądanie konkurencyjnych stron. Dzięki nim dowiesz się, jakie programy partnerskie są promowane i jak się to odbywa.
Jakie narzędzia i strategie są niezbędne w marketingu afiliacyjnym?
W marketingu afiliacyjnym już na starcie powinieneś sięgnąć po odpowiednie narzędzia, które pozwolą Ci wybrać branżę, a następnie efektywną strategię. Wśród najpopularniejszych narzędzi afiliacyjnych wróżnić można:
- Google Trends – pozwoli na zweryfikowanie aktualnej popularności fraz kluczowych wykorzystywanych w kampanii. Umożliwia też przejrzenie aktualnych trendów. Podobnie działają i inne narzędzia w marketingu afiliacyjnym, jak Keyword Planner czy Ahrefs, służące do oceny popularności i konkurencji w danej niszy rynkowej.
- Google Analytics 4 i Google Tag Manager – narzędzia do monitorowania efektów kampanii marketingowej, pozwalające na ocenę, czy wdrażane działania są dla Ciebie opłacalne.
- Wtyczki afiliacyjne – jeśli masz witrynę internetową na CMS WordPress, możesz korzystać z wtyczek afiliacyjnych jak: WP Affiliate Manager, Silce WP, Post Affiliate Pro, Ultimate Affiliate Pro, AffiliateWP itp. Ich wadą jest to, że są płatne.
W swojej działalności w sieci afiliacyjnej możesz posługiwać się różnymi strategiami skutecznego promowania produktów czy usług. Służą do tego:
- SEO – pozycjonowanie, inaczej Search Engine Optimization, czyli działania zmierzające do budowania wysokich pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
- Google Ads – prowadzenie kampanii Pay-Per-Click (PPC) w Google, rozliczanych za każde kliknięcie w link w wyszukiwarce.
- Reklama w social mediach – media społecznościowe są obecnie ważną gałęzią przy promowaniu produktów i usług w sieciach afiliacyjnych.
- Kanał YouTube i Tik Tok – filmiki jako sposób promocji sprawdzają się znakomicie.
- E-mail marketing – skuteczna forma promocji, a przy tym można ułatwić prowadzenie mailingu z wykorzystaniem różnych narzędzi newsletterowych, np. GetResponse. Możesz zdecydować się na skorzystanie z reklam Google Ads lub Facebook & Instagram Ads, dla budowania zapisów na newsletter.
Najczęstsze błędy początkujących afiliantów i jak ich unikać
Zastanawiasz się, jak to się dzieje, że pomimo rejestracji w sieci afiliacyjnej, umieszczenia linków partnerów i promowania ich niewiele zarabiasz? Być może już na wstępie popełniłeś błędy, które uniemożliwiają osiąganie zarobków. Opinie doświadczonych afiliantów wskazują na kilka poważnych błędów początkujących. Wśród nich należy wymienić:
- niewłaściwy wybór niszy rynkowej
- niskiej jakości treść
- brak jasno sprecyzowanych celów
- brak monitorowanie efektów i przebiegu kampani
- ignorowanie SEO
- niewłaściwe zarządzanie linkami afiliacyjnymi
- skupienie się na jednym programie afiliacyjnym
- brak interakcji z czytelnikami
- ukrywanie uczestnictwa w programie afiliacyjnym
- brak edukacji, rozwoju i zaangażowania
- zbyt wysokie oczekiwania
- strona internetowa czy blog to nie wszystko
Nie poddawaj się i rozwijaj swoją działalność w marketingu afiliacyjnym. Z czasem przyniesie Ci to wymierne korzyści w postaci prowizji.
Ile można zarobić w marketingu afiliacyjnym?
Raport PayScale wskazuje, że średnie zarobki w marketingu afiliacyjnym dla partnerów wynoszą około 53 tys. dolarów amerykańskich rocznie. Jednak nie nastawiaj się na to już na starcie. To, ile da się zarobić w afiliacji, nie definiuje tego, ile realnie sam uzyskasz. Ostatecznie Twoje zarobki uzależnione są od skuteczności prowadzonych kampanii, Twojego zaangażowania i dopasowania podjętej współpracy do specyfiki swojej strony czy bloga.
Czy afiliacja jest trudna i zarabiają na niej nieliczni? Nie do końca. Afiliacja może w przyszłości stać się dla Ciebie źródłem pasywnego dochodu. Musi jednak minąć sporo czasu i musisz wykazać się dużym zaangażowaniem we współpracę z siecią, by tak się stało.
Martyna Anniuk
Affiliate Manager
Data publikacji: 09.08.2024
7 min. czytania
Oceń artykuł to dla nas ważne:
Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.
Komentarze