Wróć do listy artykułów

Jak zarabiać na swojej stronie Internetowej? Poznaj 7 sposobów

Masz własną stronę internetową, którą odwiedza już jakaś liczba użytkowników? To świetnie! Możesz więc już śmiało pomyśleć o tym, by wykorzystać ją jako źródło dodatkowego zarobku. Poniżej podpowiemy Ci, jak to zrobić, czyli jak zarabiać na stronie internetowej na kilka różnych sposobów.
Martyna Anniuk
Affiliate Manager
Rzetelne źródło informacji
0
Data publikacji: 17.06.2024
11 min. czytania
5.8/6.0
(4 głosy)
Jak zarabiać na swojej stronie Internetowej? Poznaj 7 sposobów

Wiele osób zastanawia się dzisiaj, jak zarabiać online. Możliwości jest bardzo wiele, bo w sieci możesz świadczyć różne usługi za pieniądze (np. udzielać korepetycji), sprzedawać produkty (np. własne rękodzieło), a nawet zarabiać na prostym klikaniu w reklamy. Twoim źródłem dochodów może być jednak także własna strona internetowa np. blog.

W tym artykule poznasz najlepsze sposoby zarabiania na stronie internetowej. Ich zaletą jest to, że możesz je wykorzystać nawet wszystkie i czerpać dochody z bloga z kilku źródeł jednocześnie. Poznaj zatem metody na zarabianie na blogu i dowiedz się, ile można zarobić na stronie internetowej, korzystając z każdej z nich.

Zacznij zarabiać już teraz.
Dołącz do programu.
Laptop

Reklamy na stronie internetowej

Jednym z najprostszych sposobów monetyzacji bloga lub innej strony internetowej jest zarabianie na reklamach. Polega to na tym, że udostępniasz swoją stronę reklamodawcom i pozwalasz im wyświetlać na niej swoje reklamy, w zamian za co dostajesz wynagrodzenie.

Najczęściej reklamy na stronie internetowej mają formę banerów graficznych, umieszczanych w różnych częściach witryny. Standardowo ich tematyka jest dobierana na podstawie historii wyszukiwania danego użytkownika (np. plików cookie). Coraz większą popularnością jednak cieszą się:

  • reklamy kontekstowe – są one dopasowywane do tematyki strony, co zwiększa ich klikalność,
  • reklamy natywne – ich cechą jest brak nachalności oraz harmonijne współgranie z treścią strony, co podnosi wiarygodność witryny i okazuje się bardzo skuteczne w promowaniu produktów.

Jak zarabiać na stronie internetowej dzięki reklamom w praktyce? Najwygodniejszym na to sposobem jest przystąpienie do programu zarządzającego płatnymi reklamami. Wówczas wystarczy zaimplementować na stronie specjalny kod, a program będzie automatycznie dobierał i wyświetlał na niej reklamy.

Do najpopularniejszych platform reklamowych działających w opisany wyżej sposób należą:

  • AdSense – jest to program Google, który oferuje zarówno reklamy spersonalizowane, jak i reklamy kontekstowe;
  • Mediavine – sieć współpracuje z reklamodawcami premium i oferuje dość atrakcyjne zarobki, jednak aby do niej przystąpić, trzeba spełnić szereg wymagań np. mieć minimum 50 tys. sesji w ciągu ostatnich 30 dni;
  • Adsterra – oferuje duży wybór rodzajów reklam (m.in. reklamy natywne, pop-under i paski społecznościowe), innowacyjne metody zapobiegania blokowania reklam, a także wsparcie techniczne 24/7;
  • Media.net – sieć obsługiwana jest przez Yahoo! i Bing, i specjalizuje się w reklamach kontekstowych, displayowych i natywnych.

Ile zarabia się na reklamach na stronie?

Zarobki zależą m.in. tematyki strony oraz jej popularności. Standardowo wynagrodzenie rozliczane jest w modelu CPM, a więc za 1000 wyświetleń reklamy. Przykładowo, CPM w Google AdSense wynosi średnio od 0,5 do 2,5 dolara, natomiast w Media.net – 5 dolarów.

Programy partnerskie

Kolejnym sposobem na zarabianie na stronie internetowej jest wykorzystanie jej do polecania produktów i usług w ramach programu partnerskiego lub sieci afiliacyjnej. Działa to w prosty sposób:

  • przystępujesz do programu jako wydawca,
  • wybierasz produkty, które chcesz promować,
  • umieszczasz na swojej stronie link afiliacyjny prowadzący do strony partnera z danym produktem,
  • zarabiasz za każdym razem, gdy użytkownik Twojej strony klinie link i dokona określonej akcji np. kupi produkt.

Możesz przystąpić do programu partnerskiego konkretnej firmy lub do sieci afiliacyjnej skupiającej wielu reklamodawców. Ta druga opcja zapewni Ci większą elastyczność, ponieważ będziesz mógł promować przeróżne produkty i usługi.

Jak skutecznie zarabiać na afiliacji? Jak umieszczać linki afiliacyjne? Poniżej prezentujemy garść praktycznych wskazówek:

  • wybierz dobry program partnerski – czyli oferujący wysokie prowizje i korzystny model rozliczeń (najwyżej wyceniany jest CPS czyli klik skutkujący sprzedażą, ale zarobić możesz też w modelu CPC za klik lub CPL za lead); najlepsze programy partnerskie w 2024 roku znajdziesz w naszym rankingu;
  • promuj produkty i usługi zgodne z tematyką strony;
  • zadbaj o atrakcyjne treści na stronie – do skutecznego promowania linków sprawdzają się m.in. wartościowe poradniki, recenzje produktów, rankingi itp.;
  • umiejętnie umieszczaj linki – powinny być wkomponowane w treść w sposób naturalny i nie sprawiać wrażenia nachalnej reklamy;
  • promuj swoją stronę internetową i znajdujące się w niej treści – wykorzystaj do tego media społecznościowe, czy też newslettery (w nich też możesz stosować linki afiliacyjne);
  • wykorzystuj narzędzia zwiększające skuteczność afiliacji – np. trackery ofert do badania skuteczności kampanii, kreatory landing pages, narzędzia do maskowania linków.

Ile zarobisz na programach partnerskich?

Zarobki zależą głównie od Twojej skuteczności w polecaniu produktów i usług, ale także modelu rozliczeń i stawek prowizji. Przykładowo, w Money2Money za jedno skuteczne polecenie konta bankowego możesz zarobić od 50 do nawet 200 zł.

Przeczytaj także: Czy afiliacja jest bezpieczna? Na co uważać?

Sprzedaż produktów online

Prowadzenie sklepu internetowego to chyba najbardziej oczywisty pomysł na to, jak zarabiać na stronie internetowej. Co możesz sprzedawać online? Przeróżne rzeczy, w tym:

  • standardowe produkty fizyczne np. kosmetyki, ubrania, książki, elektronikę, gadżety typu „ przyda się” itp.,
  • produkty cyfrowe np. ebooki, pliki audio i video, infografiki, szablony CV, tapety itp.

Sprzedaż produktów online możesz prowadzić za pośrednictwem platform sprzedażowych typu Allegro lub we własnym sklepie internetowym. Taki sklep założysz nawet za pomocą kilku kliknięć dzięki platformom e-commerce oferującym gotowe sklepy online i proste narzędzia do ich obsługi. Do takich platform należą m.in.: Shopify, Shoper, Sellingo, Shoplo czy Sky-shop. Korzystanie z nich jest płatne (najczęściej w formie miesięcznego abonamentu), jednak doskonale się sprawdza dla osób początkujących.

Aby jeszcze bardziej ułatwić sobie sprzedaż produktów online, możesz zdecydować się na dropshipping. Polega on na integracji sklepu z hurtownią, która będzie obsługiwać od A do Z wszystkie zamówienia złożone na Twojej witrynie. Nie musisz zatem martwić się magazynowaniem produktów, a nawet ich wysyłką do klientów.

Ile zarobisz na sprzedaży produktów online?

Twoim zarobkiem będzie marża doliczona do ceny hurtowej i jej wysokość ustalasz samodzielnie w zależności od rodzaju produktu oraz cen konkurencji. W dropshippingu marże wynoszą nawet 20-30%, a więc są całkiem spore.

Tworzenie i sprzedaż kursów online

Ten sposób na zarabianie na stronie internetowej możesz wykorzystać, jeśli dzięki swojej witrynie zbudowałeś już swój autorytet wśród użytkowników i stałeś się ekspertem w danej dziedzinie. W takiej sytuacji możesz pokusić się o stworzenie kursu online, który będzie uzupełnieniem wiedzy prezentowanej na stronie lub blogu.

Przykładem może być np. kurs tworzenia stron internetowych, kurs fotografii, kurs programowania, czy też kurs inwestowania online. Co ważne, taka monetyzacja strony internetowej zapewni Ci dochód pasywny, ponieważ raz stworzony kurs online możesz sprzedawać przez długi czas.

Jak stworzyć kurs online, który będzie się sprzedawał? Przy jego tworzeniu pamiętaj o kilku ważnych kwestiach:

  • zacznij od sporządzenia planu kursu – podziel go na krótsze bloki tematyczne, aby był łatwiejszy w odbiorze;
  • opracuj treść kursu – napisz go przystępnym językiem, ale zadbaj też o wartościową i unikalną treść;
  • wybierz atrakcyjny sposób prezentacji treści – najchętniej sprzedają się kursy w formie video lub prezentacji z głosem lektora oraz dostarczające użytkownikom praktyczne narzędzia np. kalkulatory lub szablony;
  • ustal odpowiednią cenę kursu – warto tutaj sprawdzić ceny konkurencji, a na początku zastosować ceny promocyjne, zachęcające do zakupu;
  • zacznij sprzedawać kurs – możesz to robić bezpośrednio na swojej stronie, ale warto także skorzystać ze specjalnych platform do sprzedaży kursów online np. Udemy, czy Teachable
  • wypromuj swój kurs – wykorzystaj do tego swoją stronę, media społecznościowe, mailing, newslettery itp.

Ile można zarobić na kursie online?

Średnia cena kursu online na Udemy wynosi od 100 do 300 zł. Nietrudno więc obliczyć, że jeśli kupi go 10 osób w ciągu miesiąca, zarobek może sięgnąć nawet kilku tysięcy złotych. Niektórzy blogerzy dorobili się na kursach online prawdziwej fortuny. Przykładem jest choćby Marcin Iwuć, prowadzący znany blog Finanse Bardzo Osobiste, który po uruchomieniu swojego kursu „Kredyt hipoteczny krok po kroku” w trzy dni zarobił 85 tys. zł. Dzisiaj jego przychody z tego tytułu szacowane są na ponad milion złotych.

Subskrypcje i płatne treści

Jeśli Twój blog cieszy się popularnością i ma grono wiernych czytelników, możesz pomyśleć o wprowadzeniu na nim płatnych treści. Innymi słowy, możesz oferować treści premium za opłatą. Wykorzystać tutaj możesz dwa modele rozliczeń:

  • mikropłatności – czyli pobieranie drobnych opłat za dostęp do pojedynczych treści np. za pomocą płatnych SMS-ów;
  • subskrypcje – w tym przypadku opłaty są pobierane z góry w stałej wysokości za określony okres dostępu do płatnych treści (np. co miesiąc), a więc przypominają trochę abonament.

W przypadku blogów najpopularniejsze są subskrypcje do neswlettera, a więc za otrzymywanie ekskluzywnych treści prosto na maila oraz członkostwo premium z dostępem do treści bezpośrednio na stronie.

Warto tutaj znać przydatne narzędzia do zarządzania subskrypcjami np. MemberPress i Patreon.

Ułatwiają one np. blokowanie treści płatnych na stronie, a także pobieranie opłat od subskrybentów za pomocą popularnych systemów płatności np. PayPal lub kartą. Z kolei praktycznymi narzędziami do zarządzania newsletterami są m.in. Mailchimp oraz Substack.

Ile możesz zarobić na subskrypcjach?

Opłaty dla subskrybentów są bardzo różne, ale średnio wynoszą 10 zł miesięcznie. Zarobek zależy więc od liczby osób, które zdecydują się na członkostwo premium.

Współprace z markami i sponsorowane treści

Jak jeszcze zarabiać na blogu lub stronie internetowej? Dobrym pomysłem jest nawiązanie bezpośredniej współpracy z markami, by odpłatnie promować ich produkty lub usługi. Można to robić poprzez umieszczanie banerów reklamowych, ale także przez tworzenie sponsorowanych treści. Na czym to polega?

Sponsorowane treści to nic innego jak artykuły, które są powiązane z tematyką strony lub bloga i jedynie w sposób bardzo subtelny nawiązują do promowanej marki lub produktu. Przykładem może być poradnik na temat różnych form oszczędzania pieniędzy na co dzień, który w jednym fragmencie wspomina o zaletach odkładania nadwyżek na promowanym koncie oszczędnościowym. Wymienione konto trzeba tylko podlinkować, aby czytelnik miał możliwość zapoznania się z jego ofertą na stronie klienta oraz możliwość jego założenia.

Warto wiedzieć, że istnieją serwisy, w których można znaleźć gotowe oferty na publikację artykułów sponsorowanych różnych firm i są to m.in. Whitepress i Linkhouse. Dzięki nim nie musisz zatem nawiązywać bezpośrednio kontaktu z poszczególnymi firmami, a jedynie złożyć swoją ofertę współpracy w serwisie.

Ile możesz zarobić na sponsorowanych treściach?

Stawki za publikację treści sponsorowanych określa właściciel strony, jednak muszą być one adekwatne do oferty, a więc głównie popularności witryny. Przykładowo, w serwisie Whitepress miesięczne zarobki wydawcy prowadzącego stronę z 600 tys. użytkowników wynoszą 3700 zł, a specjalistycznego serwisu biznesowego z liczbą 5 tys. użytkowników – 1900 zł.

Zobacz też: Polecaj konta i zarabiaj – co się za tym kryje?

Crowdfunding i darowizny

A czy możliwe jest darmowe zarabianie przez internet? Jak najbardziej, ponieważ na stronie internetowej możesz zarabiać także poprzez zbieranie funduszy od użytkowników witryny. Jeśli bowiem dostarczasz im wartościowe treści lub oferujesz jakieś narzędzia lub usługi, możesz oczekiwać od nich wsparcia finansowego.

Najprostszym sposobem na zbieranie datków jest umieszczenie na witrynie przycisku Donate Button (np. PayPal Donate), za pośrednictwem którego użytkownicy witryny będą mogli dokonywać wpłat. Ciekawym sposobem jest też skorzystanie z platformy BuyCoffee.to. Po założeniu na niej konta możesz bowiem na swojej witrynie umieścić link do zbierania datków... na kawę. Prosisz zatem swoich użytkowników, żeby postawili Ci kawę, choć przekazane przez nich środki możesz przeznaczyć na dowolny cel.

Jeśli pracujesz nad jakimś nowym projektem, który wymaga dużej ilości pracy lub nakładów finansowych, możesz też zebrać na jego realizację fundusze w ramach crowdfundingu. W tym przypadku sprawdzą się więc platformy crowdfundingowe np. Kickstarter, Patreon, czy GoFundMe. Możesz na nich utworzyć zbiórkę na określony cel np. na realizację konkretnego projektu i zachęcać użytkowników swojej strony do dokonywania wpłat.

Ile zarobisz na crowdfundingu?

To zależy od tego, jak wycenisz swój projekt lub pracę, dlatego trudno tu określić konkretną kwotę dochodów. Pamiętaj jednak, że aby zarobić, musisz być skuteczny w zachęceniu użytkowników swojej strony do wpłacania datków.

Najczęstsze błędy przy monetyzacji strony internetowej

Wiesz już, jak zarabiać w internecie za pomocą strony internetowej? Jeśli zdecydujesz się na jej monetyzację, pamiętaj by nie popełnić przy tym typowych błędów. Do najczęstszych z nich należą:

  • stosowanie nachalnej reklamy na stronie – np. zbyt dużej ilości banerów lub samych wpisów sprzedażowych;
  • niedbanie o zwiększanie ruchu na stronie np. poprzez odpowiednie działania SEO i wykorzystywanie mediów społecznościowych – bez ruchu żadna forma zarabiania na stronie nie da rezultatów;
  • brak cierpliwości i konsekwencji – aby strona zaczęła przynosić dochody, trzeba włożyć w to odpowiednią ilość pracy, a także zaczekać na jej efekty, niekiedy nawet wiele miesięcy.

Najlepiej wypróbuj różne metody monetyzacji strony internetowej, a potem skup się tylko na tych przynoszących najlepsze efekty. Pamiętaj jednak, by na bieżąco śledzić trendy i być gotowym na elastyczną zmianę strategii, jeśli będzie to konieczne.

Baza wiedzy:

  1. Marketing afiliacyjny – co to jest? 
  2. Jak utworzyć link afiliacyjny? PRZEWODNIK
  3. Jak zarabiać na blogu? 7 sprawdzonych sposobów na 2024 rok!
  4. Zarabianie na reklamach w Internecie – jak zacząć? Ile można zarobić?
  5. Zarabianie na promocjach bankowych – na czym polega i ile można zarobić?

​​​​

Martyna Anniuk
Affiliate Manager
Rzetelne źródło informacji
0
Data publikacji: 17.06.2024
11 min. czytania
5.8/6.0
(4 głosy)
Oceń artykuł to dla nas ważne:
Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.

Komentarze

0 Komentarzy