Wróć do listy artykułów

Afiliacja ubezpieczeń – najlepsze programy partnerskie

Afiliacja ubezpieczeń to ciekawy sposób na zarabianie w internecie, polegający na polecaniu polis innym osobom za pomocą specjalnych linków otrzymanych z programu partnerskiego. Sprawdź, na czym dokładnie to polega oraz poznaj najlepsze ubezpieczeniowe programy partnerskie, dzięki którym afiliacja ubezpieczeń się opłaca.
Piotr Łuczak
Affiliate Manager
Rzetelne źródło informacji
0
Data publikacji: 27.06.2024
11 min. czytania
6.0/6.0
(4 głosy)
Dziewczyna sprzedaje ubezpieczenia przez afiliację

Firmy ubezpieczeniowe stosują coraz bardziej nowoczesne strategie marketingowe w celu pozyskania nowych klientów. Jedną z nich jest właśnie afiliacja ubezpieczenia, która polega na wykorzystaniu do promocji polis wydawców stron internetowych np. autorów blogów.

Współpraca z nimi odbywa się w ramach programu partnerskiego i zapewnia korzyści obu stronom – ubezpieczyciele zyskują nowych klientów, a osoby polecające polisy atrakcyjną prowizję. Ile można zarobić? To zależy od tego, jaki wybierzesz program partnerski i ubezpieczenia do polecania oraz jak skuteczny będziesz w swoich działaniach marketingowych. A na czym to polega, dowiesz się czytając poniższy artykuł.

Zacznij zarabiać już teraz.
Dołącz do programu.
Laptop

Czym jest afiliacja ubezpieczeń?

Afiliacja to popularna strategia marketingowa w internecie, która polega na polecaniu produktów danej firmy przez inne podmioty w zamian za prowizję. Strategia ta zwana również marketingiem afiliacyjnym, opiera się na współpracy w ramach programu partnerskiego między reklamodawcą a afiliantem (zwanym również wydawcą), czyli osobą, która podejmuje się polecania produktów.

W przypadku afiliacji ubezpieczeń reklamodawcą jest zazwyczaj firma ubezpieczeniowa. Afiliantem może być natomiast każda osoba, która przystąpi do jej programu partnerskiego i zadeklaruje chęć polecania w internecie oferowanych przez daną firmę ubezpieczeń. Z kolei firma ubezpieczeniowa deklaruje wypłatę afiliantowi wynagrodzenia za skuteczne polecenie polisy, czyli np. za pozyskanie klienta, który zawrze umowę ubezpieczenia.

Afiliacja ubezpieczenia jest dla afiliantów atrakcyjną formą zarabiania w internecie. Ten model biznesowy przynosi jednak korzyści także firmom ubezpieczeniowym, które dzięki niemu mogą pozyskać nowych klientów i sprzedać większą liczbę polis.

Do najczęściej promowanych ubezpieczeń w ramach afiliacji należą:

  • ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC,
  • ubezpieczenia NNW,
  • ubezpieczenia turystyczne,
  • ubezpieczenia na życie,
  • ubezpieczenia mieszkań i domów.

Afiliacja ubezpieczeń a prawo

Afiliacja ubezpieczeń jest legalną formą reklamy, dlatego nie trzeba się jej obawiać. Istnieją jednak przepisy chroniące konsumentów przez nieuczciwą reklamą i warto o nich pamiętać przy polecaniu ubezpieczeń w internecie. Mowa tutaj przede wszystkim o następujących przepisach:

Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która zakazuje m.in.:

  • pomijania w reklamie istotnych informacji potrzebnych konsumentowi do podjęcia decyzji o zawarciu umowy,
  • stosowania kryptoreklamy, a więc na przykład umieszczania na blogu wpisu reklamującego produkt bez poinformowania odbiorców, że jest to płatna reklama;

Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, która z kolei zakazuje stosowania form reklamy, które sprawiają wrażenie neutralnej informacji.

Na podstawie powyższych przepisów UOKiK wydał rekomendację dla influencerów i innych wydawców internetowych, aby wszystkie umieszczane przez nich w internecie materiały zawierające przekaz handlowy, za które otrzymali korzyść materialną, wyraźnie oznaczali jako „materiał reklamowy” i wskazywali promowaną markę.

Jak działa afiliacja ubezpieczeń w programie partnerskim?

Afiliacja ubezpieczeń odbywa się w ramach programu partnerskiego, w którym uczestniczą:

  • reklamodawca – czyli firma ubezpieczeniowa, choć może być to także broker lub porównywarka ubezpieczeniowa, bo program partnerski również im pomaga pozyskać klientów;
  • wydawcy (afilianci) – czyli osoby, które chcą polecać ubezpieczenia w internecie, a więc np. właściciele stron internetowych, blogerzy, osoby aktywne w mediach społecznościowych,
  • oferujący promowanie ubezpieczenia program partnerski – zajmuje się on organizacją współpracy między reklamodawcami i wydawcami oraz rozliczaniem kampanii.

Proces współpracy między uczestnikami programu odbywa się natomiast w następujący sposób:

  • reklamodawcy wskazują polisy, które chcą promować w programie partnerskim,
  • wydawca wybiera kampanię i pobiera link afiliacyjny do promowania danego ubezpieczenia, który potem udostępnia w internecie,
  • kliknięcie w link przez jakąś osobę i wykonanie przez nią określonej czynności (np. zakupu polisy) jest podstawą do naliczenia prowizji dla wydawcy.

Czym jest link afiliacyjny i jak działa? Jest to unikalny adres URL, który przekierowuje do strony reklamodawcy. Zawiera on specjalny kod trackingowy, który pozwala zidentyfikować, że link został opublikowany przez konkretnego wydawcę, a także śledzić efekty tej publikacji, czyli zawarte za jego pośrednictwem transakcje. Wszystkie takie transakcje są zapisywane na koncie w profilu wydawcy w programie partnerskim i są potem podstawą do rozliczenia prowizji.

Co ważne, taki link afiliacyjny działa przez cały okres trwania kampanii reklamowej. Może zatem wygenerować wiele leadów sprzedażowych, a więc zapewnić wydawcy możliwość wielokrotnego zarobienia prowizji.

Warto też wiedzieć, że system śledzenia programu partnerskiego wykorzystuje cookies w przeglądarce klienta i odnotowuje transakcje zawarte przez niego także w późniejszym czasie. Innymi słowy, jeśli taki klient kliknie link afiliacyjny, ale zawrze umowę polisy np. dopiero po kilkunastu dniach, wydawca również otrzymuje prowizję.

Jakie są modele rozliczeń w afiliacji ubezpieczeń?

Jeśli interesuje Cię afiliacja ubezpieczeń, powinieneś poznać różne modele rozliczeń afiliacyjnych. Chodzi tutaj o sposób wynagradzania wydawców za polecanie polis, ponieważ takie wynagrodzenie może być naliczane za różne efekty działań marketingowych.

Najpopularniejsze modele rozliczeń w afiliacji ubezpieczeń są następujące:

  • CPC (Cost Per Click) – polega na wypłacie prowizji za samo kliknięcie linka prowadzącego np. do strony ubezpieczyciela czy rankingu ubezpieczeń;
  • CPL (Cost Per Lead) – w tym przypadku wydawca otrzymuje prowizję za wygenerowanie leada, czyli namiaru sprzedażowego np. w postaci wypełnienia formularza kontaktowego lub wniosku o polisę na stronie z linka afiliacyjnego;
  • CPA (Cost Per Action) – w tym modelu prowizja jest wypłacana za konkretną akcję np. wypełnienie formularza wniosku o polisę lub wygenerowanie wstępnej kalkulacji ubezpieczenia na stronie z linka afiliacyjnego;
  • CPS (Cost Per Sale) – polega on na wypłacie prowizji wydawcy za wygenerowaną przy pomocy linka afiliacyjnego sprzedaż ubezpieczenia, a więc gdy dojdzie do zawarcia umowy polisy z klientem;
  • modele mieszane – najczęściej jest to CPL+CPS, gdzie wydawca najpierw otrzymuje prowizję za wygenerowanego leada, a potem prowizję od sprzedaży, jeśli takie zgłoszenie poskutkuje zawarciem umowy polisy.

Na największe prowizje można liczyć w modelu CPS, ale warto również zainteresować się modelami CPA i CPL, ponieważ często łatwiej w ich ramach osiągnąć efekty działań promocyjnych.

Najlepsze ubezpieczeniowe programy afiliacyjne w 2024 roku

Chcąc zarabiać na afiliacji ubezpieczeń, masz do wyboru dwa rozwiązania: wybrać programy partnerskie firm ubezpieczeniowych lub sieci afiliacyjne, które proponują dostęp do wielu kampanii różnych ubezpieczycieli. Możesz zatem zdecydować się na przykład na program partnerski oferujący wyłącznie ubezpieczenia OC lub na program, w którym będziesz mógł polecać różnego rodzaju ubezpieczenia wielu firm.

Poniżej przedstawiamy najlepsze programy partnerskie, z jakimi warto nawiązać współpracę w 2024 r. w ramach afiliacji ubezpieczeń.

  • Bluepartner – jest to program partnerski firmy Blue Media specjalizującej się w płatnościach online; jego głównymi reklamodawcami są banki, firmy finansowe i ubezpieczeniowe; w 2024 roku można było w jego ramach polecać m.in. ubezpieczenia Allianz, Uniqua, Nationale-Netherlanden i PZU;
  • MyLead – jest to sieć afiliacyjna o zasięgu globalnym, w której znajdziesz przeszło 5 tys. programów partnerskich, wśród nich są także te dotyczące ubezpieczeń m.in. program Punkta (porównywarki OC i AC) oraz oferujący korzystne ubezpieczenia turystyczne program partnerski Aviva;
  • Money2Money – nasza sieć to jedna z największych i najdłużej działających w Polsce sieci afiliacyjnych, która oferuje przeszło 200 kampanii z branży bankowej, finansowej i ubezpieczeniowej; naszym wyróżnikiem są atrakcyjne prowizje oraz konkursy i bonusy dla wydawców, różne narzędzia do promowania produktów (linki, banery i darmowa strona) oraz współpraca z wieloma markami; w M2M możesz polecać m.in. ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC, na życie, NNW, a także ubezpieczenia turystyczne;
  • Ubea – jest to również porównywarka ubezpieczeń, która oferuje program partnerski bezpośrednio na swojej stronie i obiecuje atrakcyjne zarobki dla swoich partnerów polecających polisy;
  • Ebrokerpartner – program istnieje od 2007 roku i oferuje kampanie z różnych branż, również tej ubezpieczeniowej; w 2024 roku można było w jego ramach polecać np. ubezpieczenia Uniqua;
  • System Partnerski Bankier – sieć powstała w 2023 roku i specjalizuje się w kampaniach firm z branży finansowej, ale znajdziesz w niej także kampanie dotyczące produktów ubezpieczeniowych np. Link4, Nationale-Netherlanden, czy PZU;
  • Solutions4Ad – jest to istniejąca od 2014 roku sieć afiliacyjna, która proponuje około 100 programów partnerskich głównie z branży finansowej, ubezpieczeniowej oraz gier; w przypadku afiliacji ubezpieczeń można było polecać m.in. ubezpieczenia MTU;
  • Awin – jest to międzynarodowa sieć afiliacyjna, która na rynku polskim udostępnia około 200 kampanii z różnych branż, a w w ramach afiliacji ubezpieczeń współpracuje m.in. z Axa;

Jak zacząć z afiliacją ubezpieczeń?

Jak zacząć polecać produkty ubezpieczeniowe? Jak zarabiać na afiliacji ubezpieczeń? W tym celu musisz wykonać kilka prostych czynności krok po kroku:

  1. Wybierz program partnerski – przy porównywaniu programów weź pod uwagę m.in. rodzaj dostępnych kampanii, modele rozliczeń, stawki prowizji oraz opinie wydawców.
  2. Zarejestruj się w wybranym programie partnerskim jako wydawca – rejestracja jest bezpłatna i zazwyczaj sprowadza się do wypełnienia prostego formularza online.
  3. Wybierz kampanie i produkty ubezpieczeniowe do promowania.
  4. Zacznij polecać ubezpieczenia i zarabiaj.

Zarobki z afiliacji ubezpieczeń zależą od wielu czynników – przede wszystkim od stawek prowizji proponowanych w danej kampanii, a także skuteczności wydawcy w polecaniu produktów. Stawki w modelu CPS wynoszą średnio od 50 do 200 zł lub od 5 do 20%, natomiast w modelu CPL lub CPA od 10 do 50 zł. Afiliacja ubezpieczeń może zatem być źródłem całkiem sporych dochodów – od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie.

Korzyści afiliacji ubezpieczeniowej

Afiliacja ubezpieczeń przynosi szereg korzyści zarówno wydawcom, jak i firmom ubezpieczeniowym. Poniżej przedstawiamy te najważniejsze.

Korzyści afiliacji ubezpieczeniowej dla wydawców:

  • niewielkie wymagania na starcie – przystąpienie do programy jest darmowe i nie trzeba nawet mieć własnej strony, by zacząć polecać ubezpieczenia w internecie;
  • duże możliwości zarobkowe – ubezpieczenia są coraz chętniej kupowane przez internet, a więc promowanie ich za pomocą linków afiliacyjnych okazuje się skuteczne;
  • atrakcyjne prowizje – programy partnerskie ubezpieczeń oferują jedne z najwyższych prowizji dla wydawców;
  • możliwość generowania dochodu pasywnego – jednorazowe opublikowanie linku afiliacyjnego może skutkować wielokrotną sprzedażą przez wiele miesięcy.

Korzyści afiliacji ubezpieczeń dla firm ubezpieczeniowych:

  • rozbudowanie bazy klientów – afiliacja pomaga dotrzeć do nowych grup klientów,
  • zwiększenie sprzedaży polis, a więc i wzrost przychodów,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki – ma to szczególne znaczenie w przypadku mniejszych firm;
  • wysoka skuteczność – dzięki wykorzystaniu wielu wydawców i stosowanych przez nich różnych technik marketingowych;
  • brak ryzyka – w afiliacji reklamodawca płaci wyłącznie za konkretny efekt kampanii.

Wyzwania i ryzyka afiliacji ubezpieczeniowej

Być może zastanawiasz się, czy afiliacja jest bezpieczna. Jak każda forma zarabiania w internecie, także afiliacja ubezpieczeniowa wiąże się z pewnym ryzykiem. Dotyczy on przede wszystkim trafienia na nieuczciwych partnerów i dotyczy to zarówno wydawców, jak i reklamodawców.

W pierwszym przypadku ryzyko związane jest ze stosowaniem przez wydawców nieuczciwych praktyk marketingowych (np. spamowanie lub wprowadzanie w błąd klientów), które mogą negatywnie wpłynąć na wiarygodność marki. Zdarza się też generowanie fałszywych kliknięć i leadów do nieistniejących klientów.

Wydawcy również są narażeni na różne oszustwa ze strony programów partnerskich. Najczęściej dotyczą one manipulowania wynikami konwersji oraz opóźniania wypłat prowizji.

Aby uniknąć powyższych problemów, warto przed zapisaniem się do programu dokładnie sprawdzić jego wiarygodność. O jego uczciwości na pewno będzie świadczyć m.in. długi okres funkcjonowania na rynku, współpraca z wieloma i znanymi markami, a także transparentność oferty, czyli przede wszystkim dokładnie opisane warunki współpracy i zasady rozliczania kampanii.

Jak promować produkty ubezpieczeniowe w afiliacji?

Jak już wiesz, afiliacja ubezpieczeniowa polega na polecaniu konkretnych produktów ubezpieczeniowych w internecie. Jak jednak je promować? Możesz do tego wykorzystać różne strategie marketingowe:

  • Content marketing

Jeśli prowadzisz własną stronę lub blog, wplataj w sposób naturalny linki afiliacyjne w publikowane treści. Przykładowo, opisując na blogu relację z wakacji, wspomnij o tym, że warto wykupić ubezpieczenie turystyczne. Z kolei na stronie o tematyce finansowej możesz zaprezentować np. porównanie różnych ubezpieczeń, ranking najlepszych polis albo recenzję konkretnego produktu. Pamiętaj o generowaniu ruchu na stronie poprzez odpowiednie działania SEO.

  • Social media

Do promowania ubezpieczeń możesz też wykorzystać profil na Facebooku, Instagramie, TikToku, a nawet kanał YouTube. I w tym przypadku zadbaj o wartościowy content, który przyciągnie uwagę użytkowników.

  • Email marketing

Najpierw zbuduj bazę adresów mailowych np. poprzez proponowanie użytkownikom swojej strony zapisanie się do newslettera i wyrażenie zgód marketingowych. Potem możesz im przesyłać informacje o różnych promocjach na ubezpieczenia wraz z linkami afiliacyjnymi lub informacje o ciekawych wpisach na stronie, które takie linki zawierają.

Więcej porad na ten temat znajdziesz w naszych artykułach np. Polecanie produktów w Internecie – jak i ile można na tym zarobić?

Piotr Łuczak
Affiliate Manager
Rzetelne źródło informacji
0
Data publikacji: 27.06.2024
11 min. czytania
6.0/6.0
(4 głosy)
Oceń artykuł to dla nas ważne:
Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.

Komentarze

0 Komentarzy