Wróć do listy artykułów

Ile kosztuje wynajem miejsca reklamowego w Internecie?

Wynajem miejsca reklamowego na Twoim blogu czy stronie internetowej może być skutecznym sposobem na promocję działań w sieci afiliacyjnej. Wybierz miejsce na reklamę, jej format oraz sieć, z którą chcesz współpracować. Reklama banerowa może być elementem kampanii afiliacyjnej. Zobacz, jakie potencjalne dochody się z tym wiążą.
Piotr Łuczak
Affiliate Manager
Rzetelne źródło informacji
0
Data publikacji: 23.08.2024
3 min. czytania
6.0/6.0
(2 głosy)
Ile kosztuje wynajem miejsca reklamowego w Internecie?

Wynajem miejsca reklamowego może dotyczyć również stron internetowych czy blogów w sieci. Możesz pozyskać reklamodawcę na własną rękę lub wziąć udział w programie afiliacyjnym, umożliwiającym zarabianie na reklamach w internecie. Zobacz, jak wynająć miejsce na reklamę na swojej stronie i jakie modele rozliczeń stosują reklamodawcy.

Zacznij zarabiać już teraz.
Dołącz do programu.
Laptop

Wynajem miejsca reklamowego – na czym to polega?

Wynajem miejsca reklamowego jest jednym ze sposobów na generowanie zysków w internecie. Polega to na udostępnieniu powierzchni strony internetowej, czy bloga, na rzecz innej firmy na potrzeby jej promowania. W obrębie Twojej witryny może pojawić się baner reklamowy i będziesz zarabiać za każde kliknięcie w niego.

Możesz na przykład wynająć miejsce reklamowe pod baner partnera w programie afiliacyjnym Money2Money. Na Twoje życzenie zostanie utworzona grafika o odpowiednim rozmiarze. Podlinkuj ją Twoim linkiem afiliacyjnym do kampanii, by móc liczyć na sukcesywnie naliczanie prowizji.

Rodzaje reklam w Internecie

W branży marketingu internetowego wykorzystywane są różnego rodzaju reklamy. Wśród nich mogę wymienić:

  • reklamę jawną – to czysty przekaz reklamowy kierowany do klienta w sposób nieukryty;
  • reklamę niejawną – obejmuje wszelkie działania zmierzające do agitacji klienta bez jego świadomości, że ma do czynienia z reklamą.

Do kategorii reklam jawnych zaliczają się:

  • Google Ads, łącznie z banerami reklamowymi, linkami sponsorowanymi, remarketingiem i reklamami PPC;
  • Facebook Ads;
  • Microsoft Ads;
  • artykuły sponsorowane;
  • wpisy blogowe, posty i artykuły;
  • reklama graficzna (display) – obejmująca banery, butony, boxy itp.;
  • newsletter.

W przypadku reklamy niejawnej (inaczej ukrytej), treści reklamowe mogą być przekazywane z intencją promocyjną lub sprzedażową, poprzez:

  • pozycjonowanie stron WWW,
  • firmowe strony WWW,
  • content marketing,
  • działalność w mediach społecznościowych,
  • marketing wirusowy itp.

Korzyści z wynajmu miejsca reklamowego w afiliacji

Główną korzyścią z wynajmu miejsca reklamowego w afiliacji jest możliwość generowania z tego tytułu zysku. Jednak nie jest to jedyna zaleta zdecydowania się na taki krok. Wśród innych można wymienić:

  • zwiększanie zasięgu i rozpoznawalności,
  • zwiększanie widoczności marki,
  • zwiększanie skuteczności w generowaniu leadów i sprzedaży,
  • możliwość targetowania reklamy do odpowiednich grup odbiorców.

Jak rozpocząć wynajem miejsca reklamowego?

Możesz wynająć miejsce reklamowe i umieścić w nim banner partnera biznesowego zarówno podczas uczestnictwa w wybranym programie afiliacyjnym, jak i kontaktując się bezpośrednio z reklamodawcą. Wraz z partnerem musicie ustalić, gdzie ma on zostać wstawiony i w jaki sposób będziecie się rozliczać. Zwykle w zastosowaniu są dwie główne metody naliczania dochodów:

  • CPV – Cost Per View – gdy za każde wyświetlenie strony z reklamą otrzymasz środki,
  • CPC – Cost Per Clic – gdy za każde kliknięcie w banner reklamowy otrzymujesz prowizję.

Jak wybierać miejsce reklamowe, aby osiągnąć najlepsze wyniki?

Najlepsze wyniki osiągniesz, jeśli umieścisz reklamę tak, by wyglądała najbardziej organicznie. Powinna stanowić integralny element strony. Im mniej się wyróżnia z szablonu i treści strony, tym lepiej. Zostanie ona wówczas uznana przez odwiedzających niekoniecznie za reklamę, ale przyjazny, pożądany element.

Negocjacje warunków wynajmu i kluczowe aspekty umowy

W umowie o wynajem miejsca reklamowego na swojej stronie internetowej powinieneś mieć wskazane wszystkie najważniejsze postanowienia realizacji kampanii reklamowej. Do kluczowych aspektów umowy zaliczają się:

  • wielkość reklamy;
  • typ reklamy internetowej, np. baner z plikiem statycznym, plikiem GIF, film;
  • metoda rozliczenia – za wyświetlenie, za kliknięcie, za konwersję;
  • wysokość wynagrodzenia;
  • umiejscowienie reklamy.

Możesz negocjować warunki umowy, zwłaszcza metodę rozliczenia i wielkość wypłacanego wynagrodzenia, szczególnie jeśli Twoja witryna ma dużo odwiedzających. 

Ile kosztuje wynajem miejsca na reklamę w Internecie?

Koszt wynajmu przestrzeni reklamowych np. na baner w ramach prowadzenia marketingu afiliacyjnego uzależniony jest od kilku kwestii:

  • formatu reklamy,
  • pozycji na stronie internetowej,
  • parametrów rozmieszczenia,
  • rzeczywistej wielkości banera reklamowego czy innej reklamy,
  • czasu trwania kampanii reklamowej,
  • platformy reklamowej lub sieci afiliacyjnej, z której korzystasz.

Wynajem miejsca reklamowego może generować po Twojej stronie przychody. Jako właściciel bloga osiągasz przychód najczęściej nie stricte na wynajmie, ale na wyświetlaniu reklam reklamodawców. Zarabianie na stronie internetowej jest możliwe, jeśli jest ona popularna, ma grono stałych odbiorców i aktywną społeczność, która potencjalnie będzie klikać w wyświetlane reklamy.

Piotr Łuczak
Affiliate Manager
Rzetelne źródło informacji
0
Data publikacji: 23.08.2024
3 min. czytania
6.0/6.0
(2 głosy)
Oceń artykuł to dla nas ważne:
Twoja opinia pozwala nam pisać jeszcze lepsze treści.

Komentarze

0 Komentarzy